wtorek, 19 kwietnia 2011

odpowiedzi na interpelację 1.04

Publikuję całość otrzymanej korespondencji otrzymanej za pomocą 6 listów poleconych "za potwierdzeniem odbioru". 6 x podpis!!!!! Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że poprzednie odpowiedzi otrzymałem przez gońca w jednej kopercie. Szkoda pieniędzy na znaczki teraz i później. Proszę wrócić do gońca!!!!!!!!!!!!!








Życzę miłej lektury...

środa, 13 kwietnia 2011

komisja infrastruktury


Na wczorajszym posiedzeniu na "dzień dobry" wszyscy członkowie otrzymali w/w artykuł. Nie czytając potraktowałem go jako pouczenie. Dla mnie oczywiście!!!! Po przeczytaniu nie skomentowałem, bo uznałem że to zbędne. Nie wiem czyj to pomysł i nie będę dochodził. Utwierdziłem się natomiast w przekonaniu co do słuszności i celowości mojego działania poprzez chęć uzyskania niezbędnych informacji poprzez zapytywanie i interpelowanie. Komentarze pozostawiam Wam!
Obecni na komisji byli Pan Irek Kaźmierski oraz Pani Marysia Budzińska. Na wstępie zajęliśmy się tematyką bezpańskich psów, zagrożeń z tym związanych oraz próbami ich rozwiązania. Kolejnym tematem była kwestia śmieci na naszym terenie, sprawa koszy na śmieci, segregacji odpadów, śmiecenia przydrożnych rowów oraz poruszyliśmy problem edukacji społeczeństwa w sprawie ochrony środowiska. Zgodnie uznaliśmy że widać świadomości ludzi w kwestii "racjonalnego" gospodarowania śmieciami lecz do ideału jeszcze daleko, a w związku z tym ogromna praca przed nami.
Obecna na komijsji Pani Budzińska przedstawiła kilka zagadnień dotyczących składowiska odpadów w Brudnicach. Zapytałem czy w związku z faktem że "żywotność" (zgoda na użytkowanie) kończy się w roku 2014 UGiM Żuromin rozpoczął starania w temacie przedłużenia funkcjonowania składowiska ponieważ możliwości obszarowe są-mniejsza niecka 1,2 ha jest wolna. Odpowiedź brzmiała że w tej sprawie jeszcze nie podjęto działań. Stwierdziłem tylko że czas płynie szybko i warto się tym zająć aby zdążyć przed 2014. Ponadto dowiedziałem się że składowisko obsługuje tylko teren powiatu. W swobodnej rozmowie padło pytanie nt. utylizacji zużytego sprzętu rtv i agd. Koleżanka Małgosia Bogacz wyjaśniła jak sprawa wygląda przy zakupie nowego sprzętu i możliwości oddania starego. Jest to możliwe i wręcz obowiązkowe dla podmiotów które wprowadzają nowe urządzenia na rynek. Stwierdziliśmy że istnieje problem braku punktu odbioru zużytego sprzętu rtv i agd na terenie naszej gminy. Najbliższy jest zlokalizowany w Mławie, a to dodatkowo podnosi koszty dla mieszkańca i jest w pewnym stopniu główną przeszkodą do tego abyśmy w większy stopniu bezpiecznie dla środowiska pozbywali się tych odpadów. Kolega Wieczorek podniósł aspekt pracy i edukacji najmłodszych poprzez mobilizowanie ich w różnego rodzaju akcjach zbierania np. zużytych baterii. To działa i młodzi mają z tego tytułu oprócz edukacji zabawę. Jest powód do zadowolenia.
Kolejna część posiedzenia komisji odbyła się w terenie. Objechaliśmy kilka "dzikich wysypisk śmieci" na następnie odwiedziliśmy składowisko w Brudnicach. Byłem pozytywnie zaskoczony obrazem tam zastanym. Wątpliwości jakie mam to zbyt małe wykorzystanie sortowni.
Pogoda sprzyjała, więc z przyjemnością pogawędziliśmy jeszcze o psach które w ramach schroniska są umieszczone na terenie składowiska po czym wróciliśmy do Żuromina.

sobota, 2 kwietnia 2011

interpelacje 1.04

Publikuję złożone wczoraj interpelacje, wśród 6 moich jedna jest autorstwa Andrzeja Staronia. Doszliśmy do wniosku z Andrzejem, że jego zapytania zawierają szersze spektrum i dlatego ja swoją wycofałem.
Miłej lektury!

piątek, 1 kwietnia 2011

sesja 31.03

Przebieg sesji nie był niczym zmącony. Po wyjaśnieniu rozbieżności w protokole z IV Sesji w wypowiedzi Radnego Andrzeja Staronia w polemice z Panem Przewodniczącym dalszy ciąg zdarzeń był zgodny z porządkiem obrad. W końcówce sesji Pan Burmistrz przedstawił wniosek złożony przez Andrzeja Staronia dotyczący ul. Matejki a właściwie jej budowy (lub właściwie jej fragmentu) z ewentualnymi propozycjami finansowania. Zaproponowane warianty omówiła Pani Skarbnik, po czym Radny Staroń argumentując i przekonując do przyjęcia wniosku nie dawał za wygraną. Głos zabrał Pan Burmistrz poproszony o komentarz i ewentualne możliwości wyjścia z impasu i zaproponował żeby inwestycję pt.ul. Matejki zgłosić w październiku do budżetu 2012, Rada ją poprze i wtedy w całości ją uda się zrealizować. To był głos na tyle poważny i przekonywujący, że Kolega Andrzej wycofał swój wniosek. Po tej chwili optymizmu przegłosowaliśmy poprawki do budżetu w którym znalazły się autorskie inwestycje Pana Burmistrza w Chamsku czy Kolegi Wieczorka w Cierpigorzu. Oczywiście jako niezbędne!. Wierzę jednak że w którymś momencie dostrzeżone zostaną również inne potrzeby. I tak doszliśmy do punktu interpelacji. Andrzej Staroń spytał czy może swoją interpelację odczytać i że jutro złoży ją do biura Rady oraz że oczekuje odpowiedzi na piśmie. Nie odczytał a Pan Burmistrz do tego warianty się przychylił. Ja z kolej na wstępie poprosiłem Pana Przewodniczącego o wprowadzenie do zwyczaju-porządku takiego ustalenia terminów odbywania posiedzeń wspólnych Komisji i Sesji aby nie odbywały się dzień po dniu. Argumentowałem to tym że w momencie zakończenia Komisji do rozpoczęcia Sesji pozostaje nam ok. 20 godzin. W tak krótkim okresie nie jesteśmy w stanie po zaznajomieniu się ze stanowiskiem ustalonym wspólnie uzyskać jakichkolwiek dodatkowych informacji czy dopytać w razie wątpliwości etc.. Pan Przewodniczący przychylił się do mojej prośby za co podziękowałem. Następnie poinformowałem Pana Burmistrza że swoje interpelacje również złożę do biura Rady w piątek rano. Uzyskałem ponadto o Pana Burmistrza informację że po moim zapytaniu dotyczącym ścieżki na Poniatowo i lęgowiska "czarnego ptactwa" które swoimi odchodami utrudniają spacerowiczom aktywny wypoczynek złożył stosowny wniosek o wycinkę drzew-lęgowisk wzdłuż szlaku na gruntach gminnych. I w takiej miłej atmosferze zakończyliśmy obrady. Naprawdę było miło.....

środa, 30 marca 2011

posiedzenie wspólne komisji

Odbyło się przedsesyjne posiedzenie wspólne komisji. Pan Burmistrz w zastępstwie za Panią Skarbnik zaproponował sporo zmian do budżetu. Trudno je wszystkie opisać. Pokrótce powiem że sprawnie rozdzielił nadwyżkę budżetową sowicie obdzielając obszary wiejskie argumentując niezbędnością i koniecznością przeprowadzenia właśnie tam inwestycji. Wielu powie że się czepiam Chamska, ale tam znów jest "mus" aby zrobić asfalt na ul. Łąkowej na kwotę 179000PLN dla jeśli dobrze pamiętam 6 domostw, a wniosek obywatelski złożony w grudniu 2010 i podpisany przez ponad 50 mieszkańców Żuromina z prośbą o wykonanie chodnika przy ul. Zwycięstwa otrzymał ok 15000PLN na przygotowani dokumentacji (chyba?!?!). Sami oceńcie jaka jest społeczna potrzeba tych dwóch pokazanych inwestycji. Zwycięstwa to łącznik dwóch dróg wojewódzkiej 541 i Żeromskiego, dojazd do stacji paliw Lotos, komunikacja wokół Biedronki, sąsiedztwo z Dworcem PKS, Zespół Szkół, Powiatowy Urząd Pracy i inne sąsiadujące placówki. To wszystko wiąże się z dużym ruchem pieszych którzy zmuszeni są do maszerowania jezdnią. Trudno policzyć jak to jest liczna populacja, ale śmiało zaryzykuję stwierdzenie że to więcej niż kilka domostw.
Chyba Pan Burmistrz czeka na pierwsze ofiary wypadków z udziałem pieszych!!! NIE ROZUMIEM TEGO.
Kolejnym kuriozum jest ul. Matejki a właściwie brak jej wykonania na całej długości. Na tą chwilę ma zostać wykonana niewielka część zgodnie z planem z ubiegłego roku, bo nie ma więcej środków. Andrzej Staroń pokusił się zaprezentowanie wariantu przesunięcie środków tak aby spróbować tą inwestycję zrealizować, co spotkało się z ripostą Kolegi Wieczorka że nie odbędzie się to kosztem Cierpigorza.  Jak to nie ma skoro Pan Burmistrz z rezerwy budżetowej wprowadza ("będę Państwa Radnych prosił"..) ul. Łąkową i już są środki. Taki mały cud! Pojawia się następnie broniona przez jednego z Radnych inwestycja pt. kanalizacja Cierpigorza i są środki (będą!!!!). Władza czyni cuda...Księgowość może być kreatywna i to nawet bardzo...
Jutro sesja, zapraszam na 15.00.