niedziela, 29 maja 2011

komisja rewizyjna

We czwartek 26.05 odbyło się posiedzenie komisji rewizyjnej tematem której było absolutorium dla Burmistrza. POdziękowania dla Przewodniczącego Komisji za przesunięcie terminu ze środy na czwartek na moją prośbę.
A dokładniej rekomendacja (opinia-uchwała). Obecni byli wszyscy członkowie komisji. Nie wydarzyło się nic nadzwyczajnego. Pan Przewodniczący stwierdził że nie znajduje żadnych uchybień w złożonym sprawozdaniu (uchwale), pozostali radni akceptem milczącym byli "za". Pani Skarbnik przedstawiła opinię RIO-brak uwag. Wszystko wyczyszczono w budżecie więc nie modło być źle. Jedyną uwagą było słabe wykorzystanie środków z tzw. "korkowego" na walkę z alkoholizmem. Innych uwag nie było. Ja natomiast zapytałem Panią Skarbnik o kwestie środków soleckich, a w szczególności ich rozchodowania. Poprosiłem ponadto o wgląd w protokoły z zebrań sołeckich na mocy których uchwala się cel i wydatkowanie środków (Sołectwo Poniatowo, Olszewo i Raczyny). W piątek po dyżurze nie miałem czasu a zapraszała Pani Skarbnik-w poniedziałek obejrzę!!!.
Głosowanie 4 "za" przy 1"wstrzymującym". Formalność!!! Czekamy na sesję.

15 komentarzy:

  1. Gdzie w BIP UGiM Żuromin można znaleźć protokoły z kontroli np. z ustaleń kontroli przeprowadzonej przez RIO?

    OdpowiedzUsuń
  2. no i czemu jeszcze nie odpowiedziałeś Panie Radny, gdzie są te protokoły ????????????????

    OdpowiedzUsuń
  3. a :wstrzymujący: to kto?

    OdpowiedzUsuń
  4. Pan Radny chyba nie za bardzo wie o co w tym wszystkim chodzi, bo by takich głupot nie wypisywał. Sugerujesz, że Pani Skarbnik wyczyściła budżet a RIO tego nie zauwarzyło. Pięknie! Niezły kop dla RIO, kogo oni tam zatrudniają, że nie zauwarzyli czyszczenia budżetu? Zastanów się chłopie co Ty wypisujesz?!

    OdpowiedzUsuń
  5. A Pan Radny to w ogóle odróżnia? protokół od opinii?

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze tylko kilka dni a Pan Radny rosssssss... wali nas i oświeci protokołami, opiniami, samemu - oczywiście - nie mając pojęcia, o czym pisze

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale bezradność w tych wpisach przez oponentów Krzyśka przemawia.
    A protokołów, opinii i skarg nie pokazuje się. Bo i po co...

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba nie wszyscy wiedzą co to jest "czyszczenie budżetu" pod koniec roku, zdaje się , że Pan radny również , chyba że z premedytacją wykorzystuje ten zwrot do zasiania wątpliwości internautów ?????

    OdpowiedzUsuń
  9. Co to znaczy czyścić budżet? Wszystko można spaprać a później posprzątać!?!?! Fajna zabawa za pieniądze podatników. Radny ma nic nie wiedzieć tylko łapki podnosić-Błąd w myśleniu kolego.
    Opinie wystawią WAM obywatele, nie JA-jeszcze tylko 3,5 roku. Poczekam!
    Odróżniam wiele rzeczy od siebie w odróżnieniu od "Wielu komentujących" i wiem że różnić się to wspaniała rzecz. Tego nie będę zmieniał.
    Opinia z RIO (wyjaśniła mi Pani Skarbnik) nie jest dostępna na tym etapie przed absolutorium dla Radnych jako druk. Można się z nią zapoznać, jest do wglądu. Jeśli dobrze zrozumiałem to po 30 czerwca straci swoją moc i chyba będzie dostępna dla opinii publicznej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jednak Pan Radny nie wie co to" czyszczenie budżetu" i wyyrażnie się denerwuje, wzywając na pomoc wyborców"

    OdpowiedzUsuń
  11. "Dokonaniem" jest zaplanowanie ambitnego, przemyślanego i realnego budżetu. Sukcesem jego zrealizowanie. Dokonywanie kilkunastu zmian w ciągu roku budżetowego dopasowywujących wartości czy kwoty mając bezwzględną większość w Radzie to żart i kuglarstwo a nie spójna polityka gospodarcza. Nie ja się więc denerwuję, tylko na argumenty stawiane powyżej Władza się denerwuje. To kreatywna a nie realna księgowość.

    OdpowiedzUsuń
  12. A jednak to nie tak jak Pan Radny pisze, dostrzegam tu wielkie braki wiedzy w zakresie zasad realizacji budżetu, większość w Radzie nie ma tu żadnego znaczenia, przepisy ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości i tym podobne, ale tu już wiedza jest potrzebna, tak więc proszę ostrożnie z wypowiadaniem się na tematy gdy tej wiedzy trochę brak. Nikt nie jest alfą i omegą, ważne by zdawać sobie z tego sprawę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cieszę się że na urzędzie panuje przeświadczenie wiedzy. Ja nie jestem specjalistą we wszystkich dziedzinach i całe szczęście. Mam przed sobą kadencję z której moja nauka nie pójdzie na marne. Wszyscy Ci którzy przytykają Mi brak wiedzy powinni również przepracować rzetelnie najbliższe lata. Ja dalej będę pytał bo mam takie prawo jako Radny, urzędnicy będą zmuszeni mi odpowiadać. W kwestii "ostrożności wypowiadania" proszę się nie zagalopowywać, ponieważ kij samo-bij ma dwa końce.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli Pan Krzysztof nie ma wiedzy, to co mówić o milczących automatach Pana Burmistrza? Kiedyś widziałem ich w akcji - żenujące. Całą swoją wiedzę i energię marnują w kampanii wyborczej pukając do drzwi i uśmiechając się w oczy, że niby tacy wspaniali. Problem bezrobocia zamiotą w piątek pod dywan. Oni reprezentują ludzi? Wystarczy spytać przypadkowego człowieka, co sądzi o zatrudnianiu przez Pana Noska. Każdy wie, czyje dzieci zostały teraz zatrudniowe (Pana Tadeusza, Pana Leszka). I teraz mają przeciw głosować?

    OdpowiedzUsuń
  15. Bez przesady, roboty publiczne nie rozwiążą problemu bezrobocia, a radni nie zamiotą go pod dywan, bo bezrobocia po prostu nie da się zamieść pod dywan, Panie Anonimowy

    OdpowiedzUsuń